مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: مسمومیت با مونوکسیدکربن مرگ یک نفر را در میانه به دنبال داشته و دو نفر را هم راهی بیمارستان کرد.

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی میانه نیوز، حبیب حسینقلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شب گذشته سه‌شنبه بیست و یکم بهمن به دنبال گزارش به اپراتوری فوریت‌های پزشکی شهرستان میانه، مبنی بر کاهش هوشیاری و علائم تهوع و استفراغ اعضای خانواده‌ای، پایگاه اورژانس ۱۱۵ میانه به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: با بررسی تکنسین‌های اعزامی از وضعیت اعضای سه نفره این خانواده از مسمومیت با مونوکسیدکربن این افراد خبر دادند.

حسینقلی‌زاده ادامه داد: اعضای این خانواده به دنبال نشت مونوکسیدکربن از دودکش آبگرمکن دچار علائم مسمومیت با این گاز خطرناک شده بودند که با اقدامات پیش بیمارستانی توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ دو نفر از آنان به بیمارستان میانه انتقال داده شدند و از مرگ یک نفر دیگر خبر دادند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: هشدارها در مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن را جدی تلقی کرده و ساده‌انگاری در این امر حوادث تلخ و ناگواری را به دنبال دارد و توصیه‌های ایمنی و علائم این قاتل نامرئی را جدی بگیرید.

وی ادامه داد: علایم مسمومیت با مونوکسید کربن می‌تواند طیف وسیعی از علائم را شامل شود که در بیماری‌های مختلفی دیده می‌شود و بسیاری از این علائم شبیه به علائم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می‌کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند و سعی در خوابیدن می‌کنند.

حسینقلی‌زاده سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید را از علائم عمومی مسمومیت‌ها دانست.

وی ادامه داد: چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.

 

انتهای پیام/

 

دسته : اخبار شهرستان میانه

این خبر را به اشتراک بگذارید :